Saturday, May 7, 2011

10 perkara yang saya suka.

1. HANDBAG
ehehe..saya suka handbag.. xkesah mahal or murah, yg penting, cantek, comel, menarik. saya mmg xtahan mun temu handbag yang hachak2. mun xda duit, saya akan kumpul wit utk dptkn handbag ya. sepanjang 3 tahun di IPG, saya dah da 20 buah handbag. kinek tok, saya aim handbag wana purple n pink. blom jumpa gk yang bkenan. :)

2. KASUT N SANDAL
adat la perempuan suka kasut. saya paling suka flat shoes n sneakers. kasut saya melebihi bilangan handbag yang saya ada. high heels, wedges, flat shoes, sneakers. memang byk di bilik saya. setiap sem, saya embak pulang rumah separuh dari koleksi kasut or sandal saya di asrama tok. kadang-kadang saya lupak saya ada kasut sebab jarang pakai. saya ada hitam, putih, silver, cream, floral, kuning, merah. saya suka! saya xberani madah berapa bilangan kasut yang saya ada, p sepanjang 3 tahun ctok, hampir 30 juak la kasut n sandal saya beli. tahun tok ajak saya beli almost 8 pasang kasut.

3. MERAH
tok kaler pebret saya dari kecik. nang suka merah. maybe sebab saya ada ckit olah laki tyme mbiak dolok, wana gaok pia diminat. porenjes merah ng disuka. haha.. auntie saya cuba utk molah saya ada sifat keladiesan, p saya tetap suka merah. auntie saya suka beli saya barang wana pink. (wana paling saya xsuka). p, smpe hari tok, auntie saya xberjaya.merah di hati saya. saya ada hp merah, lappy merah, beg merah, kasut merah,merah3...ng merah..!!

4. ICE-CREAM N CHEESE
tok saya ng xpat nolak. saya ng gila ice-cream. xda dimana2, xkira masa, saya mok ice-cream, ujan demam ribut pas suma, saya ng mok ice-cream. saya suka ice-cream vanila n stoberi d most. ice-cream paling saya suka brand WALLs. ermmm...nyaman na..cerik aik lio jak gk..wuwuwu..ice-cream. saya xmok mkn nasi, p mun ice-cream saya sntiasa mok. CHEESE? I CANT STAND ANY CHEESY THINGY. :)

5. PIZZA
ermm..bukan nk madah dirik saya tok suka western. p, ya hakikat bh.saya suka makan pizza. xduli la pizza hut ka, pizza junction ka, pizza TAKA ka, asal pizza..yummy! saya blaja molah pizza tingkatan 1. saya bisnes pizza di sekolah dolok bh. pebret topping saya, hawaiian supreme..aiyyooo..sedapnya.

6. PROTEX
ok..haha,..tok bnda personal yang saya suka. saya suka pakey barang protex. shower cream, soap, even talc saya pun jenama PROTEX. saya suka PROTEX. saya percaya dengan PROTEX. hand sanitizer saya pun PROTEX! :)) saya rasa xbersih mandi mun x k shower cream PROTEX. :)

7. SERUM RAMBUT
saya sayang rambut saya. paling saya sayang. saya syukur ada rambut sihat walaupun saya slalu ubahsuai rambut saya. sebab sayang rambut, saya suka beli produk rambut. saya suka serum, mask rambut n repair spray. serum saya kinek tok jenama DOVE, mask pun DOVE, repair spray saya jenama SCHWARTZKOPF. syampu saya? herbal essense! :)

8. TEDDIES N BANTAL
maybe saya seorang anak bongsu, saya jadi manja. katil saya penuh dengan bantal n teddy. di asrama tok ajak, saya ada 5 bantal. dua bantal saya dgn bestie saya, terry n lesley..tinggal dgn saya 3 jak gk. hehe..saya ada byk teddy juak. saya ada 4 teddy d asrama, 5 teddy di rumah, n 3 patung len2 di asrama. hehe..suma tok orang berik. hanya 1 dua jak saya beli, :)

9. KUCING
haha..tok saya suka. saya suka kucing. saya sayang kucing. saya ada sekok kucing nama chicky. jawak, matanya julin. :) saya jumpa nya lam sungei sarikei. orang mok buang nya. saya inang smpe kinek. adooouiii..saya wndu chicky. biasanya, mun saya pg pasar minggu satok, saya mesti jengok tempat jual kucing, mok main, :)

10 MASAK!
saya suka masak. auntie saya tukang masak. nya ajar saya masak, n saya eksperimen pa yang saya tangga. kinek tok, saya boleh masak sweet sour, masak merah, tomyam, kari, sambal, otak-otak. saya suka wak  molah kueh n kek. aiyaaaa..tiba2 saya rasa mcm mok molah cheesecake ajak.

0 9 mendoakan cik mawar selim:

Post a Comment